Kup do godziny 13:00, a wyślemy jeszcze tego samego dnia!

Kup do godziny 13:00, a wyślemy jeszcze tego samego dnia!

Kup do godziny 13:00, a wyślemy jeszcze tego samego dnia!

Infolinia czynna 8:00-16:00 pnd-pt

Potrzebujesz pomocy?

0,00 zł 0

Zawartość koszyka

Potrzebujesz jeszcze 200.00zł do darmowej dostawy (Dpd Pickup punkty odbioru/automaty paczkowe).

Koszt dostawy od:
suma: 0,00 zł
Przejdź do podsumowania

Smary do przekładni zębatych

Filtruj/Sortuj
Opcje przeglądania
Wysyłka w
Cena
  • od
    do

Smary do przekładni zębatych

Płyn przekładniowy służy do smarowania elementów skrzyni biegów samochodu w celu uzyskania optymalnej wydajności. W pojazdach z automatyczną skrzynią biegów smar ten pełni również funkcję płynu chłodzącego. Szukając najlepszych produktów warto zapoznać się z ofertą marki WEKEM.

Smar do przekładni zębatych 400 ml WEKEM WS 468
Smar do przekładni zębatych 400 ml WEKEM WS 468

46,01 zł

szt.

Smar do przekładni zębatych od marki WEKEM – czym się charakteryzuje?

Płyn przekładniowy służy do smarowania elementów skrzyni biegów samochodu w celu uzyskania optymalnej wydajności. W pojazdach z automatyczną skrzynią biegów płyn ten działa również jako chłodziwo. Istnieje kilka rodzajów smaru do przekładni zębatych, a typ używany w poszczególnych samochodach osobowych i ciężarowych zależy od rodzaju skrzyni biegów wewnątrz.

Automatyczne skrzynie biegów używają zwykłego płynu dedykowanego specjalnie dla tego rodzaju przekładni. Natomiast w przypadku odmiany ręcznej, wybiera się zazwyczaj zwykły olej silnikowy lub transmisyjny – znany jako ciężki hipoidalny lub olej przekładniowy. Rodzaj smaru przekładniowego, który należy stosować w pojazdach ze standardową skrzynią biegów, można zwykle znaleźć w sekcji konserwacji instrukcji obsługi posiadanego pojazdu. Znając dokładną specyfikę środka, warto odwiedzić sklep marki WEKEM, ponieważ w jego ofercie znajdują się rozmaite smary do przekładni zębatych.

Smar do przekładni zębatych – różne odmiany produktów

Ogólnie rzecz biorąc, istnieją dwa główne rodzaje smaru do przekładni zębatych – do automatycznych i ręcznych. Dostępny również jest syntetyczny płyn przekładniowy i specjalne płyny stosowane i określone w różnych typach skrzyń biegów, w tym CVT i modele dwusprzęgłowe. W celu utrzymania samochodu ważne jest to, aby wiedzieć, jaki rodzaj skrzyni biegów masz i jaki konkretny płyn wymaga zastosowania w danym przypadku.

Smar do przekładni zębatych automatycznych

Ten rodzaj smaru przekładniowego jest przeznaczony do samochodów z automatyczną skrzynią biegów. Jest on również stosowany w niektórych bardziej nowoczesnych samochodach z manualną skrzynią biegów. Smar do automatycznych przekładni zębatych marki WEKEM spełnia wymagania większości producentów pojazdów i pomaga w różnych funkcjach, takich, jak odpowiednie działanie przemiennika momentu obrotowego, właściwe zachowanie korpusu zaworu, optymalne funkcjonowanie tarcia sprzęgła, bezpieczne tarcie taśmy hamulcowej i dobre chłodzenie skrzyni biegów.

Smar do ręcznej przekładni biegów

Smary do ręcznej przekładni biegów w starszych pojazdach, które są czasami określane jako olej do ręcznej skrzyni biegów, są powszechne w niektórych starszych samochodach. Ten cięższy smar od 75 W do 140 W nigdy nie jest używany w samochodach z automatyczną skrzynią biegów, a nawet jeśli Twój samochód ma ręczną przekładnię, nie oznacza to, że będzie on używał akurat tej odmiany smaru. Większość późniejszych modeli samochodów z ręczną skrzynią biegów będzie wymagać stosowania automatycznego smaru w swoich komponentach.

Czym różni się syntetyczny smar do przekładni zębatych od tradycyjnego?

Podczas gdy tradycyjny smar przekładniowy jest wytwarzany z ropy naftowej i przekształcania węglowodorów dla specyfikacji różnych pojazdów, syntetyczna wersja jest tworzona w wyniku innych reakcji chemicznych. Ten rodzaj oleju przekładniowego jest mniej podatny na rozpad, utlenianie lub rozrzedzanie w wysokich temperaturach.

Jak więc wybrać pomiędzy tradycyjnym a syntetycznym płynem przekładniowym? Niestety, odpowiedź na to pytanie nie zawsze jest czarno-biała. Pamiętaj, aby sprawdzić specyfikacje podane przez producenta pojazdu, a w razie wątpliwości skonsultuj się ze specjalistą od przekładni – pracownikami marki WEKEM.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl