Opcje przeglądania
Wysyłka w
Cena
  • od
    do

Smary do przekładni zębatych

Płyn przekładniowy służy do smarowania elementów skrzyni biegów samochodu w celu uzyskania optymalnej wydajności. W pojazdach z automatyczną skrzynią biegów smar ten pełni również funkcję płynu chłodzącego. Szukając najlepszych produktów warto zapoznać się z ofertą marki WEKEM.

Smary do przekładni zębatych

Smar do przekładni zębatych od marki WEKEM – czym się charakteryzuje?

Płyn przekładniowy służy do smarowania elementów skrzyni biegów samochodu w celu uzyskania optymalnej wydajności. W pojazdach z automatyczną skrzynią biegów płyn ten działa również jako chłodziwo. Istnieje kilka rodzajów smaru do przekładni zębatych, a typ używany w poszczególnych samochodach osobowych i ciężarowych zależy od rodzaju skrzyni biegów wewnątrz.

Automatyczne skrzynie biegów używają zwykłego płynu dedykowanego specjalnie dla tego rodzaju przekładni. Natomiast w przypadku odmiany ręcznej, wybiera się zazwyczaj zwykły olej silnikowy lub transmisyjny – znany jako ciężki hipoidalny lub olej przekładniowy. Rodzaj smaru przekładniowego, który należy stosować w pojazdach ze standardową skrzynią biegów, można zwykle znaleźć w sekcji konserwacji instrukcji obsługi posiadanego pojazdu. Znając dokładną specyfikę środka, warto odwiedzić sklep marki WEKEM, ponieważ w jego ofercie znajdują się rozmaite smary do przekładni zębatych.

Smar do przekładni zębatych – różne odmiany produktów

Ogólnie rzecz biorąc, istnieją dwa główne rodzaje smaru do przekładni zębatych – do automatycznych i ręcznych. Dostępny również jest syntetyczny płyn przekładniowy i specjalne płyny stosowane i określone w różnych typach skrzyń biegów, w tym CVT i modele dwusprzęgłowe. W celu utrzymania samochodu ważne jest to, aby wiedzieć, jaki rodzaj skrzyni biegów masz i jaki konkretny płyn wymaga zastosowania w danym przypadku.

Smar do przekładni zębatych automatycznych

Ten rodzaj smaru przekładniowego jest przeznaczony do samochodów z automatyczną skrzynią biegów. Jest on również stosowany w niektórych bardziej nowoczesnych samochodach z manualną skrzynią biegów. Smar do automatycznych przekładni zębatych marki WEKEM spełnia wymagania większości producentów pojazdów i pomaga w różnych funkcjach, takich, jak odpowiednie działanie przemiennika momentu obrotowego, właściwe zachowanie korpusu zaworu, optymalne funkcjonowanie tarcia sprzęgła, bezpieczne tarcie taśmy hamulcowej i dobre chłodzenie skrzyni biegów.

Smar do ręcznej przekładni biegów

Smary do ręcznej przekładni biegów w starszych pojazdach, które są czasami określane jako olej do ręcznej skrzyni biegów, są powszechne w niektórych starszych samochodach. Ten cięższy smar od 75 W do 140 W nigdy nie jest używany w samochodach z automatyczną skrzynią biegów, a nawet jeśli Twój samochód ma ręczną przekładnię, nie oznacza to, że będzie on używał akurat tej odmiany smaru. Większość późniejszych modeli samochodów z ręczną skrzynią biegów będzie wymagać stosowania automatycznego smaru w swoich komponentach.

Czym różni się syntetyczny smar do przekładni zębatych od tradycyjnego?

Podczas gdy tradycyjny smar przekładniowy jest wytwarzany z ropy naftowej i przekształcania węglowodorów dla specyfikacji różnych pojazdów, syntetyczna wersja jest tworzona w wyniku innych reakcji chemicznych. Ten rodzaj oleju przekładniowego jest mniej podatny na rozpad, utlenianie lub rozrzedzanie w wysokich temperaturach.

Jak więc wybrać pomiędzy tradycyjnym a syntetycznym płynem przekładniowym? Niestety, odpowiedź na to pytanie nie zawsze jest czarno-biała. Pamiętaj, aby sprawdzić specyfikacje podane przez producenta pojazdu, a w razie wątpliwości skonsultuj się ze specjalistą od przekładni – pracownikami marki WEKEM.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl